מגזין יופי! בהוצאת טלר תקשורת

אסתטיקה כ שאנו רוצים לטפח את עור הפנים, אנחנו דואגים לנקות אותו היטב ולטפל בו בעזרת תכשירים שונים, אנו שומעים וקוראים המון על טיפוח עור הפנים, דואגים לשטוף את הפנים היטב בכל בוקר וערב, משתמשים בקרם, פילינג, מקפידים למרוח קרם לחות לפני השינה ועוד הרבה עצות טובות ומועילות, אבל מצב עור הפנים שלנו תלוי לא רק בתכשירים בהם אנחנו משתמשים, אלא גם משקף היטב את מה שאנו אוכלים. - אקנה, או בשמה העממי "פצעי בגרות", היא בעיה פצעונים שכמעט כל נער ונערה מכירים. תופעת האקנה מתרחשת בעיקר בגיל ההתבגרות, לרוב בגלל שינויים הורמונליים. אבל גם מבוגרים עלולים לסבול מהתפרצויות של פצעונים. תזונה המבוססת באופן קבוע על כמויות גבוהות של פחמימות פשוטות, עלולה לגרום להתפרצות דלקת כרונית קלה בגוף. אתם יכולים לדמיין את הדלקת הזו כמעין אש נמוכה שמתפשטת בגוף וגורמת לבעיות שונות, כמו בעיות עור, שמתבטאות בפצעונים ואקנה. במקרה כזה, תזונה נכונה יכולה לעזור לפתור את המצב. ותרו על הפחמימות הפשוטות ועברו לצרוך באופן מתון פחמימות מורכבות כמו קמח מלא, כוסמת, קינואה ושיבולת שועל. - טקסטורת העור והגמישות שלו פגעי שמש, קמטוטים וקמטים נקבעים במידה רבה על ידי החלבונים, קולגן ואלסטין, שנמצאים תחת פני העור. כל מה שפוגע בחלבונים האלה, עלול לגרום להופעת קמטוטים וקמטים, שגורמים להיראות מבוגרים יותר. אחת הסיבות שכל כך חשוב להגן על העור מפני השמש היא שקרני של השמש מסייעות להיווצרות רדיקלים חופשיים, שעלולים UV ה- לפגוע קשות בקולגן ובאלסטין. אז מה עושים כדי להגן על העור? קודם כל, משתדלים להימנע מחשיפה לא מבוקרת לשמש ודואגים תמיד למרוח קרם הגנה. אבל בנוסף, גם במקרה הזה תזונה נכונה יכולה לעזור. נוגדי חמצון, רכיבים שנמצאים בשפע בפירות ובירקות, מסייעים לגוף להילחם בהיווצרות רדיקלים חופשיים. קיים קשר ישיר בין רמות נוגדי החמצון בעור לבין הטקסטורה של העור. העור של אנשים עם רמות נמוכות של נוגדי חמצון מרגיש בדרך כלל גס יותר. לאנשים עם רמות גבוהות של נוגדי חמצון יש עור חלק יותר. מזונות שמסייעים למראה עור בריא וזוהר - דגים הם מקור מצוין לחלבון, בו הגוף משתמש כדי לבנות דגים , שנלחמות 3 קולגן ואלסטין. דגים מכילים גם חומצות שומן אומגה בדלקות ובכך מסייעות לבריאות העור. השומנים הבריאים האלה נמצאים בשפע בדגים שמנים כמו סלמון ופורל, אבל כל הדגים , כך שכדאי פשוט לשלב בתזונה השבועית מספר 3 מכילים אומגה ארוחות דגים. - נסו להוציא מהתפריט שלכם פחמימות פחמימות "טובות" פשוטות וסוכרים, כמו קמח לבן, פסטות מקמח רגיל, סוכר לבן וממתקים. החליפו אותן בפחמימות "טובות", כמו ירקות, קטניות ודגנים מלאים. כשאתם בוחרים בפחמימות בריאות, אתם מכניסים לגוף מזון עם ערך גליקמי נמוך, שמסייע לכם להרגיש שובע לזמן ארוך יותר. - פירות וירקות פירות וירקות צבעוניים בעלי צבע עז מקבלים את הצבע שלהם מרכיבים שנקראים קרוטנואידים. חלק שהגוף A מאלה יכולים להפוך לוויטמין משתמש בו כדי לעזור לתאי העור להתרבות. תאי 30,000-40,000- מכיוון שהגוף שלנו משיל כ עור מדי יום, אין ספק שמדובר ברכיב חשוב במיוחד למראה העור. פירות וירקות רבים הם גם מקור מצוין שהגוף זקוק לו כדי ליצור קולגן. קרוטנואידים C לוויטמין משמשים גם כנוגדי חמצון ומסייעים להילחם בהיווצרות C וויטמין הרדיקלים החופשיים. - אגוזי עצים, כמו שקדים ואגוזי מלך, וזרעים כמו אגוזים וזרעים . אגוזים מסוימים 3 פשתן וצ'יה, מספקים לגוף חומצות שומן אומגה )ובמיוחד אגוז ברזיל( הם מקור מעולה לסלניום, מינרל שמשמש גם כנוגד חמצון. - כדי שכל החומרים המזינים האלה ינועו בתוך אל תשכחו לשתות הגוף, וכדי שחומרים לא רצויים יצאו מהגוף, תאי העור )וכל התאים בגוף, למעשה( זקוקים לנוזלים. מים הם כמובן הבחירה האידיאלית, וכך גם תה ירוק, שמספק לא רק נוזלים, אלא גם נוגדי חמצון. אילוסטרציה: באדיבות הרבלייף באדיבות הרבלייף האם ידעתם שאפשר ליהנות מעור פנים זוהר ובריא בעזרת תזונה נכונה? לפניכם רשימת המזונות שישפרו את עור הפנים שלכם תזונה טובה לעור הפנים www.yofi.info 0 44

RkJQdWJsaXNoZXIy NTkzMDY=